Afrika Afrika
Dnešní datum: 22. 09. 2018

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 117 nalezených)

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-117|

* Vrchol Kilimandžára - video

Vydáno dne 24. 05. 2007 (11370 přečtení)

Video ze "střechy Afriky" - Kilimandžára. Video bylo natočeno ze sedla Stella point (5700m n.m.).

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 8 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Čtvrtý den výstupu

Vydáno dne 10. 05. 2007 (10801 přečtení)

Pozorujeme západní stěnu Breach Wall a cpeme se snídaní. Sotva dojíme poslední sousto, přijde si z nás Rasta tropit legraci. Ta stěna před vámi má 400 metrů a my (jako průvodci) ji říkáme Breakfast Wall, protože klienti se nám ráno vždycky přejí a nechtějí tu stěnu stoupat.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 34 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Třetí den výstupu

Vydáno dne 23. 04. 2007 (11753 přečtení)

Vstáváme do mrazivého rána. Sluníčko na otevřené pláni příjemně hřeje. Zem je pokrytá jinovatkou a krystaly ledu. S rozkoší piji sladký horký čaj a opájím se pohledem do údolí.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 16 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Druhý den výstupu

Vydáno dne 12. 04. 2007 (15321 přečtení)

Ani nevím, jestli jsem spal, cítím se ve stejné kondici jako včera. Náladu mi zlepšil pohled na vrchol Kiba. Nebe je bezmraků a slunce pomalu ohřívá mé prokřehlé kosti.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 20 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

Cestopisy

* Jak jsem neuhořel v Africe aneb v zemi Okada.

Vydáno dne 06. 04. 2007 (9189 přečtení)

K tomuhle článku mě trochu vyprovokovala odpověď jednoho českého cestovatele na moji otázku, proč se chce podívat právě do Nigérie. “Protože do Nigérie jsou levné letenky”, řekl. Inu, proč ne. Já jsem mu tehdy poradil, aby tam nejel ani kdyby byla letenka zadarmo.

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 30 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - První den výstupu

Vydáno dne 24. 03. 2007 (15079 přečtení)

Jako obvykle začínáme ráno snídaní. Vstává se nám dobře, přestože jsem nešli spát tak brzy, jak jsme zamýšleli. Večer do hotelu přijeli čtyři Češi, kteří byli na safari. Vyprávěli nám své zážitky, které nešly nazvat jinak, než jako dobrodružné. Nejhezčí pro mě bylo vysvětlení jejich průvodce, proč lev neútočí na stan - protože nemá krk.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 28 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Cesta do Arushy

Vydáno dne 13. 03. 2007 (13547 přečtení)

Po obvyklém chaotickém balení hodinu před odjezdem a opětovném přebalení batohu, nastoupil strach, co jsem všechno zapomněl. Kontrola však proběhla bez závad. Dvě hodiny po půlnoci vyrážíme na naši vysněnou cestu dobýt střechu Afriky.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 17 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - úvod

Vydáno dne 25. 02. 2007 (25534 přečtení)

Než zde vylíčím naši cestu k vrcholu, rád bych ještě jednou představil náš cíl, který si získal můj respekt. Mám již něco nalezeno a bral jsem výstup s despektem. Jak jsem se dočetl, cesta na Kilimandžáro prý patří mezi nejsnáze zdolatelné vysokohorské vrcholy a fantastický trek. Snad neprozradím moc, když napíšu, že vůbec žádná sranda to nebyla - ani s průvodcem a bandou nosičů.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 41 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

Cestopisy

* Jak jsem se v Africe zestárnul, ale nestal se starcem

Vydáno dne 19. 11. 2006 (11827 přečtení)

Nebojte se, nechci vám vyprávět něco o tom, jakože „každý je starý tak, jak … atd”. Já jsem opravdu v Africe zestárnul. Svědčí o tom výrok jedné mojí africké kolegyně, která mi před deseti lety řekla, že by si mě bývala moc přála vidět, jak jsem vypadal, když jsem byl mladý. Když jsem ji teď po letech v té samé zemi potkal, tak mi řekla, že mám oproti ní výhodu: viděl jsem ji, jak mladou, tak starou (je jí teď 30 let), kdežto ona mě viděla jenom starého a ještě staršího.

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 38 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Západní Afrika 2005 (Ghana-Togo-Benin) 4. díl - konec

Vydáno dne 03. 10. 2006 (13271 přečtení)

Cestou jsme minuli Elminu, kde jsem poznal hospodu kostel a obchod mého kamaráda Rasmana. Cíl byl Cape coast, takže bez zastávky projíždíme. Těsně před Capem budím ostatní a dohaduji se z řidičem, kde nás má vyhodit. Během cesty jsme se totiž dohodli, že dnes ještě navštívíme N.P. Kakum.

Celý článek... | Autor: Jan Rozvoral | Počet komentářů: 48 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Západní Afrika 2005 (Ghana-Togo-Benin) 3. díl

Vydáno dne 20. 09. 2006 (11725 přečtení)

Kamil s Michalem, aby zapadli mezi asi 40 000 černých fans si kupují kloboučky v domácích barvách. Před samotným zápasem se odehrávají nějaké ceremonie, kdy mladí kluci v dresech obou týmů nesou vlajku FIFA. Konečně začíná zápas. Pro Michala je to něco neuvěřitelného. Protože povrch hřiště je hodně vyschlý, míč skáče jako pingpongový míček na stole, ale je vidět, že místní borci z Asante Kotoko jsou na to zvyklí a většina hry se odehrává na půdě soupeře.

Celý článek... | Autor: Jan Rozvoral | Počet komentářů: 34 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Výstup na Džabal Tubkal

Vydáno dne 08. 09. 2006 (21749 přečtení)

Místo, kde Hérakles držel nebeskou klenbu.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 62 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Západní Afrika 2005 (Ghana-Togo-Benin) 2. díl

Vydáno dne 26. 08. 2006 (16417 přečtení)

Ostatním jsem přeložil ještě jeho dvě historky s tím, že největší úlovek je pro ně silnej běloch, protože získají jeho sílu, která je prý větší než z černochů. Protože jsme tam byli opravdu pouze jediní bílí a já byl zdaleka největší, všichni znejistěli ještě více. Průvod čarodějů a čarodějnic, kterým bylo vidět jen bělmo, jak je Tony označil vyrazil směrem k nám. Raději jsme ani nečekali na mopedy, se kterými jsme měli schůzku za padesát minut a uháněli za Tonym, který ani netušil jakým směrem se mám dát pryč.

Celý článek... | Autor: Jan Rozvoral | Počet komentářů: 33 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Západní Afrika 2005 (Ghana-Togo-Benin) 1. díl

Vydáno dne 22. 08. 2006 (12234 přečtení)

Bobbo snědl svou porci a dal si okamžitě repete. Když se dosyta nafutroval, odchytnul si slepici, která se potulovala kolem a ze zadku ji vytrhl brk. Ten otrhal a udělal si z něj štěteček, kterým si vyčistil uši. Vždy, když štěteček vyndal z ucha ....

Celý článek... | Autor: Jan Rozvoral | Počet komentářů: 12 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* V Africe na lovu 1.

Vydáno dne 02. 08. 2006 (11312 přečtení)

Další článek z Afriky od Karla Koreše

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 44 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-117|

Očkování

Galerie
Zambie - Mosi-oa-Tunya
Ceratotherium simum simum - nosorožec tuponosý jižní
zobrazení: 1243

Registrace | Info
Zapomenuté heslo

Poslední komentáře
  • URGENTNÍ PŮJČOVNOU NABÍDKU, POUŽÍVEJTE DNES, POKUD JE POTŘEBUJÍ NÁSLEDUJÍCÍ ÚROV:
    "URGENTNÍ PŮJČOVNOU NABÍDKU, POUŽÍVEJTE DNES, POKUD JE POTŘEBUJÍ NÁSLEDUJÍCÍ ÚROVEK JAKÉHOKOLIV DRUHU . . . " (Podvod století nebo zlatý důl)
  • Pujcka:
    "Ahoj. Jmenuji se Stanislav Kovac z Praha 4. jsem dostal obchodní úvěr ve výši 25,000.000 Kč (cca: 97 . . . " (Podvod století nebo zlatý důl)
  • cath-finance@hotmail.com:
    " Dobrý Den, Pane / Paní Tato zpráva je určena pro jednotlivce nebo pro všechny ty, kteří jsou v . . . " (Podvod století nebo zlatý důl)
  • bez titulku:
    "Ahoj. Jmenuji se Jacob Williams z Prahy. Muj e-mail je jacobwilliam490@gmail.com. Stále máte fina . . . " (Podvod století nebo zlatý důl)
  • gepardi nepatri mezi male kocky.:
    "Gepardi nepatri mezi male kocky (ani mezi velke) - maji svou samostatnou podceled: acinonychinae." (Gepard štíhlý - Acinonyx jubatus)

•   Partnerské servery
    Africké listy
    ZANZIBAR | Ligurie
    active24
    Autoatlas | Fotografie | Dárky

Přidejte si naši stránku k oblíbeným (CTRL+D)
    Upozornění! Zde zveřejněné články a fotografie jsou vlastnictvím autorů. Pro studijní účely jsou však při uvedení autora volně využitelné.
    © Afrika online.cz 2001 - 2013.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS.