Afrika Afrika
Dnešní datum: 14. 12. 2017

Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 108 nalezených)

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-108|

* Moje sdělení o stopě Járy Cimrmana v Africe

Vydáno dne 03. 02. 2008 (14459 přečtení)

Malá studie další směru pátrání po odkazu Mistra Járy Cimrmana

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 34 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* V zemi Mashukulumbů a pana Mashimanga

Vydáno dne 20. 08. 2007 (11034 přečtení)

Na tržnici v Kabompo, nad hromadou sušených housenek, mi povídá pan Mashimango “tohle jsou ty nejlepší housenkyv Zambii a nejspíš i na celém světě”. Rozkousal jsem jednu a spolknul. Povídám, pane Mashimango, jak tohle můžete žrát, vždyť je to naprosto hnusný. Inu, na to pan Mashimango, to bude nejspíš tím, že mi je žereme osmažený a ne syrový, jako vy, Evropani. Ale přijďte ke mě domů, moje žena je upraví a určitě Vám budou chutnat.

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 48 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

Cestopisy

* Jak se běhá v Somálsku.

Vydáno dne 03. 08. 2007 (10360 přečtení)

Na to je jednoduchá odpověď. Rychle. Jinak umřete.

Celý článek... | Autor: | Počet komentářů: 15 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Poslední den

Vydáno dne 28. 06. 2007 (14308 přečtení)

Pomalu vstáváme do přítmí hustého lesa. Loudáme se ke stanu a užíváme si poslední snídaně s obsluhou. Pavel stále mumlá něco o tom, že nekřesťansky drahou, ale já si kazit zážitek nenechám, protože až nyní si plně uvědomuji, že jsem viděl tu krásu - sníh na rovníku, úžasný výhled do krajiny a cítil tu výšku.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 31 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Jak se stát v Africe, Skikde, anebo jinde, rasistou

Vydáno dne 06. 06. 2007 (10485 přečtení)

Poznámka na úvod: Vážím si všech, kterým není Afrika lhostejná a kteří jsou ochotni pro ni něco obětovat. Proto bych byl velmi nerad, kdy byl tenhle můj článek interpretován jako výsměch lidem dobré vůle. Prosím, pomáhejme Africe, ale hlavně – snažme se ji pochopit. A to je smyslem tohoto článku.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 55 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Pátý den výstupu - cesta na vrchol

Vydáno dne 24. 05. 2007 (17033 přečtení)

Snažím se usnout. Nejen nadmořská výška, ale též Pavel, tuto činnost odsouvá někam do pozadí a do hlavy se pomalu vkrádá myšlenka, že Pavla zabiju. Nechápu, proč se musí před spaním oblékat a po chvilce opět vysvlékat, aby následně něco přebalil a vybalil. Bylo velké štěstí, že jsme si myšlenky nemohli vyměnit s Vláďou, protože bysme asi porušili přikázání.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 22 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Vrchol Kilimandžára - video

Vydáno dne 24. 05. 2007 (10989 přečtení)

Video ze "střechy Afriky" - Kilimandžára. Video bylo natočeno ze sedla Stella point (5700m n.m.).

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 8 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Čtvrtý den výstupu

Vydáno dne 10. 05. 2007 (10426 přečtení)

Pozorujeme západní stěnu Breach Wall a cpeme se snídaní. Sotva dojíme poslední sousto, přijde si z nás Rasta tropit legraci. Ta stěna před vámi má 400 metrů a my (jako průvodci) ji říkáme Breakfast Wall, protože klienti se nám ráno vždycky přejí a nechtějí tu stěnu stoupat.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 34 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Třetí den výstupu

Vydáno dne 23. 04. 2007 (11351 přečtení)

Vstáváme do mrazivého rána. Sluníčko na otevřené pláni příjemně hřeje. Zem je pokrytá jinovatkou a krystaly ledu. S rozkoší piji sladký horký čaj a opájím se pohledem do údolí.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 16 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Druhý den výstupu

Vydáno dne 12. 04. 2007 (14943 přečtení)

Ani nevím, jestli jsem spal, cítím se ve stejné kondici jako včera. Náladu mi zlepšil pohled na vrchol Kiba. Nebe je bezmraků a slunce pomalu ohřívá mé prokřehlé kosti.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 20 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

Cestopisy

* Jak jsem neuhořel v Africe aneb v zemi Okada.

Vydáno dne 06. 04. 2007 (8899 přečtení)

K tomuhle článku mě trochu vyprovokovala odpověď jednoho českého cestovatele na moji otázku, proč se chce podívat právě do Nigérie. “Protože do Nigérie jsou levné letenky”, řekl. Inu, proč ne. Já jsem mu tehdy poradil, aby tam nejel ani kdyby byla letenka zadarmo.

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 30 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - První den výstupu

Vydáno dne 24. 03. 2007 (14624 přečtení)

Jako obvykle začínáme ráno snídaní. Vstává se nám dobře, přestože jsem nešli spát tak brzy, jak jsme zamýšleli. Večer do hotelu přijeli čtyři Češi, kteří byli na safari. Vyprávěli nám své zážitky, které nešly nazvat jinak, než jako dobrodružné. Nejhezčí pro mě bylo vysvětlení jejich průvodce, proč lev neútočí na stan - protože nemá krk.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 28 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - Cesta do Arushy

Vydáno dne 13. 03. 2007 (13193 přečtení)

Po obvyklém chaotickém balení hodinu před odjezdem a opětovném přebalení batohu, nastoupil strach, co jsem všechno zapomněl. Kontrola však proběhla bez závad. Dvě hodiny po půlnoci vyrážíme na naši vysněnou cestu dobýt střechu Afriky.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 17 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

* Expedice Kilimandžáro 2007 - úvod

Vydáno dne 25. 02. 2007 (24664 přečtení)

Než zde vylíčím naši cestu k vrcholu, rád bych ještě jednou představil náš cíl, který si získal můj respekt. Mám již něco nalezeno a bral jsem výstup s despektem. Jak jsem se dočetl, cesta na Kilimandžáro prý patří mezi nejsnáze zdolatelné vysokohorské vrcholy a fantastický trek. Snad neprozradím moc, když napíšu, že vůbec žádná sranda to nebyla - ani s průvodcem a bandou nosičů.

Celý článek... | Autor: Jaromír Němec | Počet komentářů: 41 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

Cestopisy

* Jak jsem se v Africe zestárnul, ale nestal se starcem

Vydáno dne 19. 11. 2006 (11518 přečtení)

Nebojte se, nechci vám vyprávět něco o tom, jakože „každý je starý tak, jak … atd”. Já jsem opravdu v Africe zestárnul. Svědčí o tom výrok jedné mojí africké kolegyně, která mi před deseti lety řekla, že by si mě bývala moc přála vidět, jak jsem vypadal, když jsem byl mladý. Když jsem ji teď po letech v té samé zemi potkal, tak mi řekla, že mám oproti ní výhodu: viděl jsem ji, jak mladou, tak starou (je jí teď 30 let), kdežto ona mě viděla jenom starého a ještě staršího.

Celý článek... | Autor: Karel Koreš | Počet komentářů: 38 | Přidat komentář | Informační e-mail | Vytisknout článek

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-105|105-108|

Registrace | Info
Zapomenuté heslo

Poslední komentáře
  • úverovú ponuku medzi súkromnou osobou:
    "Sme oprávnený a renomovaný peňažný veriteľ. Pôžičky pôžeme ľuďom, ktorí potrebujú finančnú pomoc, po . . . " (Podvod století nebo zlatý důl)

•   Partnerské servery
    ZANZIBAR | Ligurie
    active24
    Autoatlas | Fotografie | Dárky

Přidejte si naši stránku k oblíbeným (CTRL+D)
    Upozornění! Zde zveřejněné články a fotografie jsou vlastnictvím autorů. Pro studijní účely jsou však při uvedení autora volně využitelné.
    © Afrika online.cz 2001 - 2013.

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS.